تامین محتوا دوشنبه 1403/02/10

راز ماندگاری در رتبه های بالای موتورهای جستجو

صاحبان محصول و کسب و کارها باید برای رسیدن و ماندگاری در رتبه های بالای نتایج موتورهای جستجو به این سه نکته مهم توجه کنند.

تامین محتوا - مهمترین نکته ای که باید در توسعه بازار یک فعالیت مورد توجه صاحبان آن قرار بگیرد دیده شدن در موقعیت های مناسب در نتایج موتورهای جستجو است.

بر اساس برخی از آمارهای ارائه شده هر روز تقریباً سه و نیم میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. 84 درصد از مردم حداقل سه بار در روز از گوگل استفاده می کنند و حدود نیمی از جستجوهای محصول با گوگل شروع می شود. روشی که مصرف کنندگان با برندها آشنا می شوند و این مساله تغییرات سریعی را در رفتار و انتخاب آنها ایجاد می کند.

مصرف‌کنندگان انتخاب محصول مورد نیاز خود را با ابزاری آغاز می‌کنند که بسیاری از ما صدها بار در روز از آن استفاده می‌کنیم.

بنابراین راه دستیابی به درآمد بیشتر کاملا روشن است؛ به چشم آمدن در "جستجو" ها.

مفهوم دیجیتالی شدن سالهاست که وجود داشته است، اما در پی تغییرات اجتماعی اخیر شکل کاملا جدیدی به خود گرفته است. به خصوص از زمان شیوع ویروس کرونا (Coronavirus) و یا همان COVID-19.

توسعه فناوری‌های جدید و همه‌گیری سال های اخیر منجر به ایجاد تجربیات دیجیتالی بهینه برای مصرف کنندگان شده است.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که وب سایت یک برند اغلب اولین و ماندگارترین برداشتی است که مشتریان از سازمان شما خواهند داشت.

به نظر می رسد توجه به نکات زیر برای بالا آمدن در نتایج جستجو خیلی کارآمد باشند:

  • مدیران سازمان را نسبت به اهمیت "جستجوی ارگانیک" آگاه کنید
  • باور کنید که وب سایت سازمان یک مسئولیت مشترک بین همه اعضای سازمان است اگرچه به رهبری استراتژیک مناسب نیاز دارد.

    در گام اول کمی زمان بگذارید و خود، مدیرعامل، هیئت مدیره و سازمانتان را آموزش دهید تا هرچه بیشتر با KPIهای ارگانیک به عنوان اهدافی در سطح کسب و کار آشنا شوند و آنها را باور کنند.

    KPI مخفف  Key Performance Indicatorبه معنی "شاخص کلیدی عملکرد" است.

    برخی از انواع KPI ها به طور اختصاصی توسط شرکت‌هایی که در تجارت آنلاین به عنوان تجارت الکترونیک یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند استفاده می‌شوند. از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

    نرخ تبدیل: مجموع فروش تقسیم بر کل بازدیدهای سایت.

    نرخ پرش (Bounce rate): درصد تعداد بازدیدکنندگانی که به یک صفحه از وب‌سایت شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند و بلافاصله بدون اینکه به صفحه بعدی بروند از سایت خارج شده‌اند.

    شاخص تعامل کاربر: تعداد کل بازدیدکنندگان که در تعامل با صفحه هستند تقسیم بر تعداد کل بازدیدکنندگان مطلق.

    شاخص تاثیر اجتماعی: این شاخص به طور گسترده‌ای در توییتر و فیس‌بوک مورد استفاده قرار می‌گیرد که مجموع امتیازات و یا سهام تقسیم بر تعداد کل پست‌های منتشر شده می‌باشد.

    امروزه داده های بسیار خوبی در مورد تاثیر و کارایی SEO به عنوان یک عامل موثر در افزایش درآمد کم هزینه وجود دارد.

    به عبارت بهتر عملکرد و بازدهی وب سایت صرفا یک معیار ارزشگذاری سئو نیست، بلکه یک معیار ارزشیابی موفقیت تجاری سازمان است.

  • یک کارگروه ویژه "عملیات جستجو" ایجاد کنید
  • متاسفانه هنوز بسیاری از داده ها، آمارهای تولید شده و ابزارهای امروزی، به اندازه کافی توسط مدیران مورد استفاده قرار نمی گیرد.

    بخشی از آن به این دلیل است که سئو به عنوان یک اولویت تجاری دیده نمی شود. در نتیجه، اکثرا این اطلاعات بایگانی می شود و در اختیار همه اعضای قرار نمی گیرد و منحصر به تعداد محدودی می شود.

    ایجاد یک کارگروه ویژه از سراسر سازمان، این انحصار اطلاعات را می شکند. هرچه اعضای تیم بیشتر درگیر فرآیندهای جستجو باشند، تاثیر آن را بیشتر خواهند دید. افراد هر بخش با استفاده از مجموعه مهارت های منحصر به فرد خود انگیزه های بیشتری برای مشارکت در افزایش بازدید آنلاین خواهند داشت.

    به نظر می رسد کسب‌وکارهایی که قادر به پیاده‌سازی این سیستم‌ها و شیوه‌های عملیات جستجوی سازمانی هستند یعنی  طیفی از دیدگاه‌ها را در عبهینه سازی عملیات جستجو به کار می گیرند مزیت رقابتی خواهند داشت.

  • از سئو خودکار استفاده کنید
  • هرچه پیش می رویم موتورهای جستجو امکانات بیشتری را برای تسهیل و ساده سازی عملیات جستجو در اختیار می گذارند. مهم این است که بتوانید از این راه حل ها برای فعالیت های مرتبط با سازمان خود استفاده کنید.

    "سئو خودکار" مفهومی است که امروزه به طور وسیعی توسط توسعه دهندگان وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    اکنون سازمان ها و دارندگان محصول به طیف گسترده ای از ابزارهای خودکار برای ساده کردن عملیات مرتبط با سئو دسترسی دارند. مهم این است که راه حل هایی را انتخاب کنید که با اهداف سازمان شما همسو باشد و به شما دید کاملی نسبت به وضعیت وب سایت سازمان بدهد.

    نکته مهم  دیگر استفاده از شیوه ها و راهکارهایی است که از ایجاد و انتقال پیام های مخرب که منجر به تلفات ترافیکی بزرگ می شوند، جلوگیری کند که در نهایت باعث کاهش درآمد در صفحات وب مهم شما نشود.

    اگر برندها بتوانند فرآیند داخلی، تیم ها و ابزارهای خود را در مورد جستجوی ارگانیک بهینه کنند، شانس خود را برای دستیابی به ماندگاری در رتبه های بالای موتورهای جستجو افزایش خواهند داد.





    حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تامین محتوا رسانه ای دنیا است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
    Powerd By Taminmohtava